Ugrás a fő tartalomra
Directed by Jakab Tarnóczi
Premiere 16 October, 2021
Duration 3 hours 40 minutes, two intervals

- triptichon -

Based on the works of Aeschylus, Euripides, Sophocles by Zsófia Varga and Jakab Tarnóczi

 

Where did the warfare start? Is there a point zero where the story can be changed, or must everything be as the ancient curse says: "Wretched sons are the sons of sinners, what their children inherit is lost, and their offspring are a disgrace. When they are born, they are born to a curse, and when they die, they are born to a curse"?

The play follows the story of a family riddled with silences and misunderstandings. The viewer becomes part of a marathon theatrical experiment: a series of plots spanning decades and generations. What leads the children to turn on each other? Are the ancient curses true, or do we fulfil them by invoking them to absolve ourselves? Who is to blame? Is it important who is to blame? Is there a way out of the complex web of resentments?

 

The performance is recommended for children over 16.

Due to the varying seating capacity of the performance, seating is on a first-come, first-served basis.

Please leave the auditorium at the interval.

Loud sound effects during the performance may disturb the audience.

Next performances

8 may 2025

Sold

11 june 2025

GALLERY

Photos: Dániel Dömölky

 

Cast

Elek Ferenc, Fekete Ernő, Fullajtár Andrea, Jordán Adél, Mészáros Béla, Pálos Hanna, Rujder Vivien, Vizi Dávid, Ádám Anna Sára, Beláz-Munkácsy Amira, Chater Áron, Tereczi Dániel Tamás

Crew
Dramaturg Varga Zsófia
Costumes Giliga Ilka
Sets Devich Botond
Music composer Bencsik Levente, Hunyadi Máté
Sound Horváth József
Light Lohár Antal
Choreography Widder Kristóf
Video Török Marcell, Nagy Réka
Translator to Norwegian Domsa Zsófia
Props Fejes Vera
Prompter Boncza Anita
Assistant Hornung Gábor
Director  Tarnóczi Jakab
Reviews

Criticai Lapok
Pótszékfoglaló.hu - Csatádi Gábor

"Hihetetlenül jó, intenzív, egy cseppet sem fárasztóan, megterhelően intenzív élmény arról, ahogy ezen a Trianon előtti, utáni Magyarországon voltunk, vagyunk, lehetünk."
Revizoronline.hu - Stuber Andrea

Dionüszoszmagazin - Szekeres Szabolcs

Színház.net - Gergics Enikő

"A struktúra aránytalanságai, a történet disszonáns elemei ellenére a hangulat íve végig feszített, az előadás intenzív látvány- és hangkompozíciókkal dolgozik, a folyamatos dark ambient még a szünetekben sem hallgat el. A legkompaktabbnak mégis az első felvonás érződik, az éles emelkedő, amikor a családi összejövetel sok-sok kör pálinka után – ezek az emberek nem akarnak, de nem is tudnak kapcsolódni egymáshoz máshogy – a hangok, fények, effektek és Widder Kristóf koreográfiájának összjátékában kétségbeesett, részeg garden partyba torkollik. Nem lehet, hogy ne történjen hamarosan valami szörnyű. Nem is."
Népszava - Marik Noérmi

24.hu - Bodnár Judit Lola
"Hogy épp egy, a politikában nem ritkán használt fordulatot választott címeként az előadás, azt jelzi, miként közéleti és aktuális a jó színház: direkt kiszólások helyett finom, az előadások szövetébe munkált gondolatokkal beszél, most éppen arról, hogy bár imádjuk hirdetni, itt minálunk éppen hogy Isten, haza meg család nincsen, de még ha van is, hát elég boldogtalan."
Kutszelistilus.hu - Hajnal Márton


Colleagues

Tóth László, Bokor László, Botka Zoltán, Papp Gergő, Pető Sándor, Tőzsér Gábor, Kormány Kristóf, Balogh Attila, Nedár Barnabás, Wirth Tamás, Ignácz Éva, Gáspár Viktória, Pintér Mária, Szeberényi Lejla, Kelecsényi Bernadett, Tamási Anna, Szívós Tamás, Hűgel Katalin
Special thanks to Lehel Kovács.

Press

mezeinezo.blog.hu
interjú Tarnóczi Jakabbal - fidelio
interjú Tarnóczi Jakabbal - kortarsonline.hu


Soundtrack