1993-ban végzett a Színművészeti Főiskolán Szirtes Tamás osztályában, majd a Katona József Színház társulatához szerződött.

Jelenleg a Katona következő előadásaiban szerepel

Urs Widmer: Top Dogs - Mark
Tersánszky J. Jenő - Grecsó Krisztián: Cigányok - Kukac úr
Słobodzianek: A mi osztályunk - Menachem
Carlo Goldoni: A nyaralás - Don Mauro
Ödön von Horváth: A végítélet napja - Csendőr
Illaberek 
Peter Weiss: Marat/Sade - Coulmier

Korábbi szerepei a Katonában

Németh: Müller táncosai - Horváth Feri; Hugo-Jeles: A nevető ember- Gwynplaine; Jarry: Übü király - Thorn orgrófja,hadsereg, matróz; Bozsik Yvette: Az estély; von Horváth: Hit, remény, szeretet - Boncsegéd, Dürenmatt: Csendestárs - Bill; Wedekind: Lulu - rendőrnyomozó; Henrich Böll:Katharina Blum elvesztett tisztessége - Ludvig Götten; Büchner: Danton halála - Hérault-S.; M. Kundera: Jakab meg a gazdája - szolga; Shakespeare: Julius Caesar - Messala; Boszorkányok; Pirandello: Ma este improvizálunk; Shakespeare: Szentivánéji álom - Lysander, Bozsik Yvette: Bartók-est; Arden: Élnek, mint a disznók - Col; Jerofejev: Walpurgis-éj - Kolja; Dürrenmatt: A csendestárs - Bill; Bozsik Yvette: Várakozás - K.; Koenigsmark: Agyő, kedvesem! - Laska; Gombrowicz: Yvonne, burgundi hercegnő - Ciprián; Shakespeare: Pericles, Tyrus hercege - Cleon/hal/kliens; Örkény: Kulcskeresők - Abodó; Bozsik Yvette: Egy faun délutánja; Caragiale: Az elveszett levél - Ionescu; Shakespeare: A vihar -Ferdinánd; Tasnádi: Közellenség - Kallheim, ügyvéd, sintér, Jünger ; Bozsik Yvette: János vitéz - barát; Handke: Az óra, amikor semmit nem tudtunk egymásról; Moliere: Tartuffe - Rendőrhadnagy; Kleist: Hamvai: Hóhérok hava - Hippo; A bosszú - Theistiner; Lőrinczy: Balta a fejbe - Buci; Állatfarm - Süvi, disznó; Dosztojevszkij: Az idióta - Radomszkij; Uray: Véred íze; Papp-Térey: Kazamaták; Moliere-Bodó:A nagy Sganarelle és Tsa.; Commedia dell'arte - Arlecchino; Az emberek veszedelmes közelségében; Forgách: A kulcs - Kálmán; "rombolni nem színházat építeni szívesen"; Gorkij: Barbárok - Dunya férje; Ibsen: A vadkacsa - Molvik, Balle; Csehov: Ivanov - Lvov; Lány, kertben - Keresztapa; Weöres: A kétfejű fenevad - Dzserzsis, janicsár aga; Részeg janicsár;Török fogoly; Nádas Péter: Szirénének; Gustave Flaubert-Forgách András: Dilettánsok - Doktor/Fodrász; Spiró: Koccanás - Segédmunkás, Ételszállító, Térítő, Tüntető, Turista; Vinnai-Bodó: Ledarálnakeltűntem, A Gondnokság; Parti Nagy Lajos: Pinokkió - Arlekínó, Susara; Virágos Magyarország - Hajmási B. Péter, polgárőr, Közmunkás

További fontos szerepei

Nádas: Találkozás - a Fiú; Ránki-Vas-Hubay: Egy szerelem három éjszakája - Bálint; Clübb bizárr örfeüm (TÁP Színház); Szív-Cirkusz Varieté

Rendezései

(Partvonal Színházi Csoport)
Picasso: Négy kislány; Ez itt a konyha, ez itt az ; Shakespeare: Tévedések vígjátéka; A mégkisebb herceg; Atomtömény, 1/2Fél (kisfilm)

Filmjei

Utolsó idők
Koccanás (TV film)
Pánik
Tűzvonalban (TV film)
Született lúzer (HBO TV film)
Overnight
Jelentem versben mesémet (TV film)
Nincs mese
Marslakók számára
1/2Fél (Kisfilm)
Rosszfiúk
A Kormos Egyetem (TV film)
Presszó
Shot by heart - Szívlövés (HBO TV film)
Phantom of the Opera
Kisváros (TV sorozat)
Szarajevó kávéház (TV film)
Rózsa és Ibolya (TV film)
Szelídek (TV film)
Szökés a nagy árvíz ideján (TV film)
Angyalbőrben (TVsorozat)

Díjak

UNICA festival (HR) 1/2Fél - Bronz díj (2001)
48.MAFSZ fesztivál 1/2Fél - Legjobb férfialakítás (2001.)
Vastaps-Díj Legjobb férfi mellékszereplő - Kulcs (2006)
PUKK Díj - Vadkacsa (2007)

"Áldás, hogy a mozgás különleges szerepet kapott a pályámon. Fölfedezték, hogy többre vagyok képes az átlagnál, és ki is használják. Nyilvánvaló, hogy a lehetőségek attól is függnek, milyen színművek kerülnek elő. De ha mozgásigényes a szerep, olyan színészt keres a rendező, aki megbirkózik az ilyen feladattal. Aki ismeri a saját testét, vagyis aki tisztában van azzal, melyik mozdulata mit jelent, biztonságosabban tud megoldani prózai szerepet is."

"...ha valaki színészként, a médiában, személyes tartalmakat is elfecseg magáról, akkor az később "odaragad" a szerepeihez is. Az a legjobb, ha a színészről a közönség nem tud semmit. Csak azt látják, amit a színpadon csinál. Mert akkor rögtön azzal a szereppel azonosítják, amelyet éppen el kell játszania és a nézőnek nem az jut eszébe, amikor színpadra lép, hogy pl. éppen hogyan áll a házassága."

Rajkai Zoltán hivatalos honlapja:
www.szinhaz.hu/rajkai